Sunati-ne: 0363 102 642

 

               Judeţul Bistriţa-Năsăud reprezintă din punct de vedere turistic o zonă cu potenţial ridicat şi foarte puţin valorificat. Existenţa Parcului Naţional Munţii Rodnei (arie protejată), peştera Tăusoare, văi spectaculoase, tradiţii şi arta populară, legende şi mituri, etc., sunt resurse care au nevoie de un suport adus de comunitate, un suport care dacă este dezvoltat corespunzător este reciproc, aduce valoare şi recunoaştere pentru ambele părţi. De asemenea, poate fi considerat pentru un început al acestei valorificări şi avantajul de a fi situat în zona de tranzit, Bucovina-Maramureş, judeţe în care turismul este destul de bine dezvoltat şi care au învăţat să îşi pună în valoare resursele.

Asociaţia de Promovare a Turismului «Turist în Bistriţa-Năsăud» a fost înfiinţată în urma acestor concluzii. Pe baza resurselor naturale şi antropice existente se conturează nevoia de a creea o punte de legatură, un liant, între agenţii de turism, între proprietarii de pensiuni şi hoteluri, de creare a unor circuite şi pachete turistice care să aduca un plus valoare comunităţii şi să susţină dezvoltarea potenţialului turistic existent.  Se conturează astfel Viziunea asociaţiei, care în linii mari este reprezentată de dorinţa de a contribui la dezvoltarea resurselor turistice, naturale, culturale şi antropice din ţinuturile bistriţene, prin implicarea eficientă a celor care desfăşoară activităţi în domeniul turistic într-o dezvoltare armonioasă caracterizată de simplitate şi autenticitate. Ne propunem să fim ca o amprentă sau o voce care răsună asupra locaţiilor şi ţinuturilor pe care le promovăm printr-un mesaj clar şi concis precum: de vizitat (must see!), de revenit (must come back!), de dat mai departe (must let the whole world know!).

Direcţiile pe care asociaţia intenţionează să le urmeze în viitor, Misiunea, imaginea de ansamblu şi valorile acesteia sunt:

  • Sprijin pentru cei care au o activitate în turism sau îşi doresc să iniţieze o astfel de afacere, prin oferte de consultanţă şi marketing. Promovarea şi susţinerea acestora dar şi crearea unei imagini de ansamblu a întregii zone care să facă mai apoi trimitere la specificul fiecărui ţinut în parte.

  • Credibilitate susţinută de capacitatea membrilor asociaţiei prin studiile şi experienţele din domeniul turismului, marketingului şi managementului, pentru dezvoltarea unui concept de promovare pentru judeţ şi de ce nu, de creionare a unei poveşti unice (ex. mitul Contelui Dracula).

  • Conceperea de circuite şi pachete turistice, includerea pensiunilor şi a tuturor spaţiilor de cazare cu oferte pentru turişti în ghiduri de sezon ale judeţului şi ale ţinuturilor conturate (Valea Someşului – Tara Năsăudului, Tinutul Contelui Dracula, Bistriţa Culturală, Valea Şieului – tradiţie şi autenticitate, etc.)

  • Organizare de evenimente, târguri şi festivaluri specifice promovării zonei. Proiecte şi iniţiative prin care să implicăm comunitatea şi factorii de decizie în dezvoltarea şi valorificarea resurselor turistice.

  • Colaborarea cu agenţiile de turism şi alte asociaţii şi instituţii din domenii culturale, sociale şi ecologice pentru întocmirea de proiecte sustenabile şi eficiente.

Prin urmare principiile şi valorile pe care le promovăm prin «Turist în Bistriţa-Năsăud» sunt simple, se bazează pe comunicare şi colaborare între membrii asociaţiei şi cei care doresc să participe la dezvoltarea turismului în judeţ. Asociaţia este în aşa fel gândită încât judeţul Bistriţa-Năsăud să se identifice pe hărţile cu destinaţii turistice prin toate tipurile de turism care se pot practica în toate ţinuturile acestuia, fiecare cu specificul şi unicitatea de care se bucură.

Harta

Ultimele Articole